Creativity for business intelligence

DSpace/Manakin Repository

español português english

Creativity for business intelligence

Show simple item record

dc.contributor.author Brito, Sílvio Manuel da Rocha
dc.contributor.author Maldonado Briegas, Juan José
dc.contributor.author Sánchez Iglesias, Ana Isabel
dc.date.accessioned 2019-12-17T10:55:01Z
dc.date.available 2019-12-17T10:55:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 0214-9877
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10662/10104
dc.description.abstract ¿Qué significa la inteligencia empresarial? El uso emocionalmente coherente de un conjunto de habilidades en diferentes dominios y en distintos logros para una diversidad de objetivos que conceptualicen y transmitan algo materialmente realizable en el proceso de interpretación, análisis, modificación e innovación, datos comerciales extraídos intencionadamente para para apoyar los sistemas de soporte de decisiones, generando y compartiendo conocimiento. Entendiendo que la actitud principal que subyace a este proceso es la creatividad, llevamos a cabo la experiencia con equipos de un curso de posgrado en Inteligencia de Negocios, que apoyaron en un proceso de esta naturaleza la concepción de una marca ya en expansión y reconocida, de la cual queremos dar testimonio aquí. Concluimos que esta experiencia es positiva para ejercer la inteligencia empresarial. es_ES
dc.description.abstract What does business intelligence mean? It seems to us the emotionally coherent use of a skills set in different domains and in different accomplishments for a objectives diversity to conceptualize and pass on to the materially realizable the process of interpreting, analyzing, modifying, and innovating, intentionally extracted business data in order to support decision support systems, generating and sharing knowledge. Understanding that the main attitude that underlies this process is the creativity, we carried out experience with teams of a postgraduate course in Business Intelligence, which underpinned in a process of this nature the conception of a brand now expanding and recognized, of which we want to bear witness here. We conclude, that this experience is positive to exercise business intelligence. es_ES
dc.format.extent 10 p. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf es_ES
dc.language.iso eng es_ES
dc.publisher Asociación INFAD es_ES
dc.publisher Universidad de Extremadura es_ES
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject Creatividad es_ES
dc.subject Equipos es_ES
dc.subject Conflictos es_ES
dc.subject Actuación es_ES
dc.subject Creativity es_ES
dc.subject Teams es_ES
dc.subject Conflicts es_ES
dc.subject Performance es_ES
dc.title Creativity for business intelligence es_ES
dc.type article es_ES
dc.description.version peerReviewed es_ES
europeana.type TEXT en_US
dc.rights.accessRights openAccess es_ES
dc.subject.unesco 6111.01 Creatividad es_ES
dc.subject.unesco 5311 Organización y Dirección de Empresas es_ES
europeana.dataProvider Universidad de Extremadura. España es_ES
dc.identifier.bibliographicCitation BRITO, S. M. da, MALDONADO BRIEGAS, J. J. y SÁNCHEZ IGLESIAS, A. I. (2019). Creativity for business intelligence. International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología, 1(1), 155-164. doi: http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v1.1401 es_ES
dc.type.version publishedVersion es_ES
dc.contributor.affiliation Universidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad es_ES
dc.contributor.affiliation Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v1.1401 es_ES
dc.relation.publisherversion http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1401 es_ES
dc.identifier.doi http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2019.n1.v1.1401
dc.identifier.publicationtitle International Journal of Developmental and Educational Psychology INFAD. Revista de Psicología es_ES
dc.identifier.publicationissue 1 es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage 155 es_ES
dc.identifier.publicationlastpage 164 es_ES
dc.identifier.publicationvolume 1 es_ES
dc.identifier.e-issn 2603-5987


Files in this item

Files Size Format View
0214-9877_2019_1_1_155.pdf 600.3Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales