Translanguaging como estrategia de aprendizaje de L2

DSpace/Manakin Repository

español português english

Translanguaging como estrategia de aprendizaje de L2

Show full item record

Title: Translanguaging como estrategia de aprendizaje de L2
Author: Padilla Góngora, David; Aguilar Parra, José Manuel; Manzano León, Ana
Abstract: Los alumnos y alumnas bilingües o multilingües mejoran su aprendizaje de otras lenguas cuando se les permite acceder a todos sus repertorios lingüísticos en vez de restringirse a prácticas y enfoques instruccionales monolingües, tomando gran importancia la comprensión oral. La comprensión oral requiere una didáctica específica y una práctica sistemática para desarrollarse en lengua extranjera, para ello es necesario tener flexibilidad a la hora de utilizar su repertorio lingüístico.Bilingual or multilingual students improve their learning of other languages when they are allowed access to all their linguistic repertoires instead of restricting themselves to monolingual instructional practices and approaches, taking oral comprehension very important. Oral comprehension requires a specific teaching and systematic practice to develop in a foreign language, for this it is necessary to have flexibility when using your linguistic repertoire.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10224
Date: 2016


Files in this item

Files Size Format View
0214-9877_2016_1_1_307.pdf 1.082Mb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales