Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10342
Title: Los programas de enriquecimiento: desarrollo integral de las altas capacidades
Other Titles: Enrichment programs: comprehensive development of high ability
Authors: Pomar Tojo, Carmen Mª
Calviño Santos, Guillermo
Irimia Nores, Andrea
Rodríguez Cao, Luis
Reyes Quintela, Laura
Keywords: Intervención educativa;Altas capacidades;Inteligencia emocional;Trabajo en equipo;Educational intervention;High abilities;Emotional intelligence;Team work
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Extremadura
Asociación INFAD
Abstract: La respuesta satisfactoria a las necesidades únicas de los alumnos con altas capacidades es una preocupación constante para los profesionales de la educación. La intervención educativa nos ofrece alternativas de respuesta, entre ellas el enriquecimiento, encaminado a ofrecer aprendizajes más ricos y variados a través de la modificación en la profundidad del contenido y de la metodología empleada. El proyecto QVO es un programa de enriquecimiento extracurricular, supone la ampliación de conocimientos, el desarrollo de estrategias y destrezas, y la promoción de actitudes diversas, especialmente las referidas a la socialización y a la afectividad. En QVO se estimula el potencial intelectual, las actitudes de cooperación, las habilidades sociales y de comunicación, la inteligencia emocional y el trabajo en equipo. Tomando el cine como vía e instrumento educativo, QVO proporciona un espacio de novedosas oportunidades de aprendizaje y de creación colaborativa.
A satisfactory response to the unique needs of high ability students is an ongoing concern for education professionals. The educational intervention offers possible answers, including enrichment, which aims to provide more depth and richness in learning through the change in the depth of content and methodology. The project is a QVO extracurricular enrichment program, by expanding knowledge, developing strategies and skills, and promoting various attitudes, especially those related to socialization and affection. In QVO intellectual potential is stimulated, cooperative attitudes, social and communication skills, emotional intelligence and team work. Taking cinema as an educational tool, QVO provides a space for innovative learning opportunities and collaborative creation.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10342
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2014.n1.v6.714
Appears in Collections:Revista INFAD 2014 Nº 1, Vol. 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2014_1_6_27.pdf145,44 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons