The influence of social networks on the development of recruitment actions that favor user interface design and conversions in mobile applications powered by linked data

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The influence of social networks on the development of recruitment actions that favor user interface design and conversions in mobile applications powered by linked data

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Title: The influence of social networks on the development of recruitment actions that favor user interface design and conversions in mobile applications powered by linked data
Author: Palos Sánchez, Pedro Ramiro; Saura Lacárcel, José Ramón; Debasa Navalpotro, Felipe
Abstract: En este estudio se analizan los factores de influencia más importantes de la literatura, que son los que más influyen en las conversiones obtenidas en una aplicación móvil alimentada por datos vinculados. Con el estudio del diseño de la interfaz de usuario y una pequeña encuesta a los usuarios (n = 101.053), se estudió la influencia de las redes sociales, la publicidad y las acciones promocionales y de reclutamiento en las conversiones de las aplicaciones móviles impulsadas por datos vinculados. El análisis del comportamiento de los usuarios y su aplicación en el diseño de las acciones de promoción y captación constituye una parte importante de las teorías actuales del marketing digital. Sin embargo, este estudio muestra que sus resultados pueden ser contradictorios y depender de otros factores y circunstancias cuando se consideran las aplicaciones móviles impulsadas por datos vinculados. El valor predictivo, alcanzado por el modelo desarrollado, puede ser útil para los profesionales e investigadores en el campo del marketing digital y el diseño de la interfaz de usuario en aplicaciones móviles impulsadas por datos vinculados.This study analyzes the most important influence factors in the literature, which have the greatest influence on the conversions obtained in a mobile application powered by linked data. With the study of user interface design and a small user survey (n = 101,053), we studied the influence of social networks, advertising, and promotional and recruitment actions in conversions for mobile applications powered by linked data. The analysis of the users’ behavior and their application in the design of the actions to promote and capture constitutes an important part of the current theories of digital marketing. However, this study shows that its results may be contradictory and depend on other factors and circumstances when mobile applications powered by linked data are considered. The predictive value, reached by the developed model, may be useful for professionals and researchers in the field of digital marketing and the user interface design in mobile applications powered by linked data.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10455
Date: 2018


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