Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10762
Title: El comercio electrónico como servicio de la sociedad de la información
Other Titles: Electronic commerce as a service of the information society
Authors: Vega Clemente, Virginia
Keywords: Nuevas tecnologías;Comercio electrónico;Consumidor;Derecho mercantil;New technologies;Electronic commerce;Consumer;Commercial law
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad de Extremadura, Centro Universitario de Plasencia
Abstract: El comercio electrónico permite realizar contratos relativos a la prestación de bienes y servicios con ventajas evidentes: mayor competitividad, reducción de costes y mayor celeridad en las relaciones comerciales. La revolución tecnológica ha producido un gran cambio en la contratación y uno de los mayores cambios se ha producido en la contratación electrónica. La contratación electrónica puede plantear problemas en un mundo globalizado, de ahí que sea necesario definir el respeto a los derechos de los consumidores.
E-commerce allows the development of contracts for the provision of goods and services with obvious advantages: increased competitiveness, reduced costs and greater speed in trade relations. The technological revolution has caused an enormous change in trading. One of the biggest changes has occurred in electronic trading. Electronic trading can pose problems in a globalized world, therefore it is necessary to define the respect for the rights of the consumer.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10762
ISSN: 0212-7237
Appears in Collections:REEE Nº 31 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0212-7237_31_189.pdf177,08 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons