Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10949
Title: Estudio de la satisfacción familiar a través del ESFA y posibles variables relacionadas en alumnos de ESO y Bachillerato
Other Titles: Study of family satisfaction through ESFA and possible related variables in students of Secundary and Baccalaureate
Authors: Lope Álvarez, Ángela
Antoñanzas Laborda, José Luis
Keywords: Familia;Satisfacción familiar;Resultados;Motivación;Apoyo;Family;Family satisfaction;Results;Motivation;Support
Issue Date: 2019
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La familia es un pilar fundamental en el desarrollo de la personalidad en niños y adolescentes. Es la familia la que tiene un papel primordial a la hora de motivar a sus hijos ya sea dando apoyo ante las adversidades del día a día o simplemente ayudándoles a hacer los deberes. Por este motivo, se ha tomado como variable principal la satisfacción familiar de la que se desprenden posteriormente otras variables como la autoestima o la satisfacción con los resultados obtenidos durante el curso, entre otras. Los resultados o la satisfacción del niño con sus resultados dependen de su situación en casa, de si se enfrenta solo a los problemas o si por el contrario se siente apoyado y escuchado. Este estudio pretende demostrar la importancia que tiene la familia en el niño o adolescente además de evaluar otras variables que pueden verse afectadas por una satisfacción familiar inadecuada.
The family is a fundamental pillar in the development of personality in children and adolescents. It is the family that has a primordial role when it comes to motivating their children either by giving support in the face of day-to-day adversities or by simply helping them to do their homework. For this reason, the main variable has been family satisfaction, from which other variables such as self-esteem or satisfaction with the results obtained during the course, among others, follow. The results or the child’s satisfaction with their results depend on their situation at home, on whether they face problems alone or on the contrary they feel supported and listened to. This study aims to demonstrate the importance of the family in the child or adolescent in addition to evaluating other variables that may be affected by inadequate family satisfaction.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10949
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2019.n1.v2.1479
Appears in Collections:Revista INFAD 2019 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2_1_437.pdf198,67 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons