La metodología en el trabajo de huerto escolar y coherencia con la ambientalización curricular. Análisis de una práctica docente

DSpace/Manakin Repository

español português english

La metodología en el trabajo de huerto escolar y coherencia con la ambientalización curricular. Análisis de una práctica docente

Show full item record

Title: La metodología en el trabajo de huerto escolar y coherencia con la ambientalización curricular. Análisis de una práctica docente
Author: Conde Núñez, María Carmen; Mariscal Díaz, Paula; Cepeda Sánchez, José Samuel
Abstract: Esta investigación presenta un estudio de casos de una maestra de Educación Primaria que trabaja con el huerto escolar. Su fin es conocer el grado de integración de la sostenibilidad en el proceso de enseñanza-aprendizaje y la metodología llevada a cabo con el huerto escolar. Se diseñan una serie de indicadores para cada una de las categorías de ambientalización curricular propuestas. Para analizar los resultados hemos utilizado una metodología cualitativa de corte interpretativo.This research introduces a case study of a primary school teacher who works with the school garden. It aims to know the degree of integration of sustainability in the teaching-learning process and the methodology carried out with the school garden. A series of indicators are designed for each of the proposed curricular background categories. In order to analyse the results we have used an interpretative qualitative methodology.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11035
Date: 2018


Files in this item

Files Size Format View
DCES_35_12799.pdf 964.7Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales