Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11381
Title: La eficiente coordinación docente y académica a nivel de grado como requisito clave para cumplir el objetivo de calidad en los nuevos grados. Especial referencia al Grado de Administración y Gestión Pública en la Universidad de Extremadura
Authors: Silva Sánchez, Antonio
Keywords: Coordinación docente;Objetivos de calidad;Grado de Administración y Gestión Pública;Universidad de Extremadura;Teaching coordination;Quality objectives;Degree in Administration and Public Management;University of Extremadura
Issue Date: 2010
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: Con este trabajo se realiza una crítica del propio concepto de coordinación desde el punto de vista del concepto de calidad, así como de la importancia del elemento coordinador de los diferentes procesos para alcanzar la “calidad”. Tarea muy amplia y compleja que debe abarcar en el ámbito universitario a toda su comunidad y la consolidación de su concienciación de que las diferentes vías –planes y sistemas de garantía–, de la “gestión de la calidad” por la Universidad de Extremadura es el único medio para alcanzar una mejora en los diferentes títulos que se imparten en la UEx.
With this work there is realized a critique about the concept of coordination from the point of view of the concept of quality as well as the importance of the element of coordination in different process established to reach the quality. This is a very difficult task that must include all the universitary community and make a consolidation and be conscious that the different ways –plans and systems in force– enacted by the University of Extremadura in order to obtain a good management of the quality are the sole ones to reach a real improvement of the different degrees that are taught at the University of Extremadura.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11381
ISSN: 0213-988X
Appears in Collections:AFDUE Nº 28 (2010)
DDPRI - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-988X_28_231.pdf143,86 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons