Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/11562
Title: Investigación en tiempos de pre-pandemia del Covid-19. Reflexiones sobre la evolución de la investigación cualitativa hacia la "nueva normalidad"
Authors: Luengo González, Ricardo
Melo Niño, Lina Viviana
Soto Ardila, Luis Manuel
Cubero Juánez, Javier
Torres Carvalho, José Luis
Casas García, Luis M.
Keywords: Investigación;Pre-pandemia;Covid-19;Investigación cualitativa;"Nueva normalidad";Investigation;Pre-pandemic;Qualitative research;"New normal"
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Extremadura, Facultad de Educación
Abstract: Cuestiones desde enfoque cualitativos y mixtos en torno a 1) Educación. 2) Salud. 3) Ciencias Sociales, y 4) Ingeniería y Tecnología; presentados al Congreso CIAIQ2019 y encuadrados en dos principales dimensiones: a) Fundamentos y b) Operacionalización. Se recogen ocho artículos del área de Educación pre-seleccionados por las comisiones organizadora y científica del CIAIQ 2019, de entre los mejores trabajos de investigación presentados al Congreso. Estos trabajos se han sometido al proceso de réferi de la revista y constituyen una ampliación y profundización de las versiones publicadas en las Actas. Se trata de un conjunto de trabajos de investigación que, bajo el paraguas de la investigación cualitativa, abordan un conjunto de temas que van desde el Análisis Dialógico del Discurso, Educación en la Ciudad, Educación para la Salud, Cuidados Infantiles, Mediación de Conflictos, Capacitación y Formación Docente, TIC, Enseñanza de las Ciencias, hasta Formación de Futuros Doctores.
Issues from a qualitative and mixed approach around 1) Education. 2) Health. 3) Social Sciences, and 4) Engineering and Technology; presented to the CIAIQ2019 Congress and framed in two main dimensions: a) Foundations and b) Operationalization. Eight articles are collected from the area of Education pre-selected by the organizing and scientific commissions of the CIAIQ 2019, from among the best research papers presented to the Congress. These works have been submitted to the review process of the journal and constitute an extension and deepening of the versions published in the Proceedings. It is a set of research works that, under the umbrella of qualitative research, address a set of topics ranging from Dialogical Discourse Analysis, Education in the City, Health Education, Child Care, Conflict Mediation, Teacher Training and Education, ICT, Science Teaching, and Future Doctors Training.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11562
ISSN: 0213-9529
DOI: 10.17398/0213-9529.39.2.101
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 39, nº 2 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_39_2_101.pdf42,23 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons