Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1185
Title: Aportaciones para la elaboración de sistemas de autoevaluación de competencias del Título de Grado de Primaria.
Other Titles: Contributions to the development of self-assessment systems powers of primary education grade
Authors: Revuelta Domínguez, Francisco Ignacio
Rosado Castela, Francisco Javier
Rubio González, Gloria
Keywords: Evaluación por competencias;Autoevaluación;Self-assessment;Competency assessment;Espacio Europeo de Educación Superior (EEES);European Higher Education Area (EHEA)
Issue Date: 2011
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: El sistema de evaluación por competencias de cada uno de los títulos académicos de las universidades que conforman el Espacio Europeo de Educación Superior debe evolucionar hacia nuevos horizontes. Entre otras líneas de trabajo cabe destacar el gran aporte que supone el acompañamiento de un sistema autoreferenciado de la evaluación de una competencia. Es interesante hacer partícipe a los alumnos de las posibilidades que para su aprendizaje supone el explicitar el grado de adquisición de una competencia. De este modo, tanto el docente como el alumno compartirán el mismo significado y verán la evaluación como algo muy positivo. La presentación de este proyecto supone un aporte sobre este sistema de evaluación que debe ser consensuado por el equipo coordinador de la asignaturas del plan de estudios y con una evidente inclusión de sistemas de autoevaluación por parte del alumnado.
The competency assessment system for each academic degrees from universities that make up the European Higher Education Area (EHEA) must evolve to new horizons. Among other lines of work include the great contribution which is accompanied by a self-referential system of evaluation of competence. It is interesting to involve students in the possibilities for learning involves explicit degree of acquisition of competence. Both the teacher and student share the same meaning and see evaluation as something very positive. This project is a contribution on this evaluation system should be decided by the team coordinator of the subjects in the curriculum and to accommodate self-evaluation system by students.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1185
ISSN: 2173-9536
Appears in Collections:DCEDU - Artículos
REDEX Nº 1 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2173-9536_1_97.pdf1,21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons