Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1251
Title: Reflexiones preliminares de la Teoría de la Actividad y el Desarrollo de Software educativo
Other Titles: Preliminary reflections on the activity theory and the development of educational software
Authors: Mariño, Sonia I.
Godoy, María V.
Keywords: Aprendizaje;Uso didáctico del ordenador;Learning;Information and communication technologies;Educational use of computer;Tecnologías de la información y la comunicación
Issue Date: 2012
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: Se presenta una síntesis de la teoría de la actividad, para establecer el marco de referencia y sus posibles aportes en la ingeniería del software educativo. El trabajo se compone de cinco secciones. La primera, expone los fundamentos que sustentan el trabajo. La segunda resume consideraciones de la teoría de la actividad y de la ingeniería del software, enfocándose en el software educativo. En la tercera, la metodología aplicada para elaborar el trabajo. En la cuarta se exponen las aproximaciones propuestas, atendiendo al contexto socio cultural y la dialéctica hegeliana. Finalmente, se mencionan las conclusiones y futuras líneas de trabajo.
The paper presents a synthesis of activity theory, considering the viewpoints from different authors. It attempts to set the framework and the potential contributions of that theory in software engineering education. This paper is composed of five sections which describe foundations of the work; summarize aspects of activity theory and software engineering as well as applied methodology; present the first approaches proposed to link the activity theory and the development of educational software, and finally mention the conclusions and future work lines.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1251
ISSN: 2173-9536
Appears in Collections:REDEX Nº 3 (2012)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2173-9536_3_27.pdf717,71 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons