Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1308
Title: El bienestar emocional del profesorado en los centros TIC como factor de innovación educativa
Other Titles: Emotional well-being of teachers in ICT centres as a factor in educational innovation
Authors: Pablos Pons, Juan de
González Ramírez, Teresa
González Pérez, Alicia
Keywords: Bienestar subjetivo;Innovación educativa;Tecnologías de la información y la comunicación;Subjective well-Being;Emotional well-Being;Educational innovation;Information and communication technologies (ICT)
Issue Date: 2008
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: De Pablos, J.; González, T. y González, A. (2008). El bienestar emocional del profesorado en los centros TIC como factor de innovación educativa, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa – RELATEC, 7 (2), 45-55.
Abstract: Este artículo propone una aproximación a la temática del bienestar emocional del profesorado, analizándolo como un constructo que, junto con otros, contribuye a favorecer el desempeño profesional en los contextos educativos. De una manera más específica, esta contribución identifica algunos elementos de análisis que permiten conocer mejor las bases del bienestar emocional del profesorado; en concreto una serie de dimensiones que han servido para elaborar un cuestionario. En base a esta perspectiva, se establece una relación entre las situaciones de innovación apoyadas en el uso de las TIC y su incidencia en el bienestar emocional del profesorado.
This paper proposes an approach to the subject of emotional well-being of teachers, analysing it as a construct that, along with others, helps to foster professional performance in educational contexts. In a more specific way, this contribution identifies some elements of analysis that will allow better knowledge of the bases of emotional well-being of teacher; in particular a number of dimensions that have contributed to develop a questionnaire. Based on this perspective is established a relationship between innovation support in using ICT and impact about emotional well-being of teacher.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1308
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 07, nº 2 (2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_7_2_45.pdf166,42 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons