Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1337
Title: Meta-Tutor: construcción, descripción y aplicación de un ambiente de aprendizaje para Internet
Other Titles: Meta-Tutor: construction, description and application of an environment of learning for Internet
Authors: Peñalosa Castro, Eduardo
Castañeda Figueiras, Sandra
Keywords: Aprendizaje;Tecnologías de la información;Internet;Recursos educacionales;Software educativo;Learning;Information technologies;Educational resources;Educational software
Issue Date: 2007
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Peñalosa, E. y Castañeda, S. (2007). Meta-Tutor: construcción, descripción y aplicación de un ambiente de aprendizaje para Internet, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, 6 (1), 97-127.
Abstract: Se describe un ambiente de aprendizaje en línea llamado Meta-Tutor, así como la metodología que permitió llegar a su construcción, asimismo, se explica la lógica que condujo al desarrollo de contenidos con base en principios de la psicología instruccional con un enfoque constructivista. Se describen las características y funciones de este ambiente de aprendizaje, así como sus características interactivas. Se presentan resultados preliminares de esta solución, con base en la percepción de los estudiantes que lo utilizaron: la mayoría consideran esta opción como adecuada para aprender, aunque no hay consenso en cuanto a preferir estos medios con respecto a los tradicionales. Se concluye acerca de las implicaciones teóricas y metodológicas del ambiente propuesto.
A methodology to build an online learning environment named Meta-Tutor is described, and the logic that allowed developing its learning contents based on a constructivist instructional psychology stance. The main functions of this environment are described, including its interactive features. Preliminary results of this learning solution are presented; including students’ opinions after taking an online course in the Meta-Tutor. Mainly, students consider this learning environment as adequate, although there is divided opinion about preferring it to the face to face class. Theoretical and methodological implications of the proposed learning environment are discussed.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1337
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 06, nº 1 (2007)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_6_1_97.pdf4,07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons