Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/14287
Title: La respuesta socio-emocional en tiempos de pandemia de COVID19 en el aula de segundo curso de educación primaria
Other Titles: The social-emotional response in times of covid 19 pandemic in the second grade primary school classroom
Authors: Salueña Tena, Ángela
Antoñanzas Laborda, José Luis
Mateo Hernando, Laura
Keywords: Desarrollo socioemocional;Emociones;Relaciones sociales;Educación emocional y COVID-19;Pandemia;Educación emocional;Aprendizaje Cooperativo;Socio-emotional development;Emotions;Social relationships;Emotional education and COVID – 19;Pandemic;Emotional education;Cooperative Learning
Issue Date: 2021
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Las consecuencias provocadas por la pandemia COVID-19, han generado un deterioro en el desarrollo socioemocional de la población, afectando en gran medida a los niños. Esto se debe al aislamiento social que produce respuestas negativas en la expresión de las emociones, sentimientos y pensamientos, fomentando las relaciones sociales desde una perspectiva que no incluya el contacto físico. Por esta razón, a través de la propuesta de intervención planteada desde el ámbito educativo, se han desarrollado nuevas alternativas que mejoren la respuesta socioemocional infantil a través de actividades que impulsan las relaciones sociales a través del lenguaje corporal y la expresión emocional mediante el dibujo.
The consequences caused by the COVID-19 pandemic have generated a deterioration in the socio-emotional development of people, mostly affecting children. This is due to social isolation that produces negative responses in the expression of emotions, feelings and thoughts, promoting social interactions that do not include physical contact. For this reason, through the intervention proposal raised by the educational field, new alternatives have been developed that improve the child’s socio-emotional responses thanks to activities that promote social interaction using body language and emotional expressions through drawing.
URI: http://hdl.handle.net/10662/14287
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2021.n2.v1.2196
Appears in Collections:Revista INFAD 2021 Nº 2, vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2021_2_1_411.pdf450,94 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons