Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1451
Title: Equipos innovadores en TIC y creación de redes para la innovación
Authors: Ezeiza Ramos, Ainhoa
Keywords: Equipo innovador;Plataforma Moodle;Creación de grupo;Red de innovación;Estrategia de innovación;Innovative team;Moodle e‐learning platform;Team creation;Innovation network;Innovation strategy
Issue Date: 2006
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Ezeiza, A. (2006). Equipos innovadores en TIC y creación de redes para la innovación, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, 5 (2), 453‐464.
Abstract: Es recomendable que la innovación educativa esté liderada por los equipos directivos; sin embargo, en bastantes ocasiones esto no ocurre así y son algunos miembros concretos de la organización los que toman la iniciativa. En este artículo se presenta el desarrollo de un equipo innovador en TIC sin un apoyo institucional claro que logra extender su área de influencia más allá de la propia institución. La clave de su desarrollo consiste en la multidisciplinariedad, la cohesión interna, el liderazgo, la motivación intrínseca de sus participantes y la capacidad de lograr alianzas en diversos medios.
It is recommended that innovation in education be lead by the faculty and administration. However, in many contexts, a few members of the organization take the iniciative and try to change other´s minds. The aim of this article is to show the development of an innovative team in ICT (Information and Communication Technologies), without the defined assistance of the institution, which has expanded its area of influence beyond the institution itself. The basis of its development is multidisciplinary, internal cohesion, leadership, intrinsic motivation of people in the group and its capability of reaching alliances in different contexts
URI: http://hdl.handle.net/10662/1451
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 05, nº 2 (2006)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_5_2_453.pdf451,19 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons