Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15195
Title: Diaganóstico de las emociones y su relación en el aprendizaje de Física y Química, en el alumnado de educación secundaria
Authors: Dávila Acedo, María Antonia
Keywords: Educación Secundaria Obligatoria (ESO);Física y Química;Emociones;Secondary Education;Physics and Chemistry;Emotions
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Con esta investigación se realiza un diagnóstico de las emociones del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria hacia el aprendizaje en Física y Química, así como las posibles causas de esas emociones, categorizándolas en aspectos relacionados con la metodología del profesor, la actitud y aspectos del propio estudiante. Se diseña, planifica y desarrolla un programa de Intervención Emocional en estudiantes de secundaria. Por él, se conocerán las ideas previas, la autoeficacia y las emociones en el aprendizaje de Física y Química, mediante el desarrollo de actividades prácticas con el fin de mejorar sus conocimientos, autoeficacia y emociones hacia esta materia.
With this research, a diagnosis is made of the emotions of students in Compulsory Secondary Education towards learning in Physics and Chemistry, as well as the possible causes of these emotions, categorising them into aspects related to the teacher's methodology, the attitude and aspects of the student himself/herself. An Emotional Intervention programme for secondary school students is designed, planned and developed. Through it, the previous ideas, self-efficacy and emotions in the learning of Physics and Chemistry will be known, by means of the development of practical activities with the aim of improving their knowledge, self-efficacy and emotions towards this subject.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15195
ISBN: 978-84-697-4644-8
Appears in Collections:DDCEM - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-697-4644-8_90.pdf332,21 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons