Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15253
Title: Recursos didácticos para aprender idiomas desde la diversidad
Authors: Fernández Portero, Ignacio
Keywords: Segunda lengua;Aprendizaje de idiomas;Tecnología digital en la enseñanza;Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA);Second language;Language learning;Digital technology in education;Universal Design for Learning (UDL)
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Se analiza la enseñanza de segundas lenguas y lenguas extranjeras, sometida a cambios recientes. Las enseñanzas tradicionales han generado métodos acordes con la sociedad actual. La tecnología aplicada a la enseñanza hace a esta más fácil y accesible. La enseñanza de idiomas se beneficia por los recursos interactivos y audiovisuales que acercan más a los alumnos a las herramientas más lúdicas y a un aprendizaje más significativo. Las personas que padecen un problema de aprendizaje se benefician de estos recursos si los métodos de enseñanza se adaptaran a sus necesidades. La tecnología digital facilita una educación más accesible y el Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) contribuye a esto con éxito.
The teaching of second and foreign languages, which has undergone recent changes, is analysed. Traditional teaching methods have evolved in line with today's society. Technology applied to teaching makes it easier and more accessible. Language teaching benefits from interactive and audiovisual resources that bring learners closer to more playful tools and more meaningful learning. People with a learning disability benefit from these resources if teaching methods are adapted to their needs. Digital technology facilitates more accessible education and Universal Design for Learning (UDL) successfully contributes to this.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15253
ISBN: 978-84-608-9677-7
Appears in Collections:DFING - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-608-9677-7_143.pdf290,03 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons