Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15995
Title: Creación de una unidad de calidad en una universidad mexicana
Other Titles: Creation of de quality unit in a mexican university
Authors: Canto Herrera, Pedro José
Zaldivar Acosta, Marisa
Keywords: Calidad;Unidad de calidad;Análisis DAFO;Quality;Quality unit;SWOT analysis
Issue Date: 2022
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El reconocimiento de que la cualificación de los docentes es la clave para asegurar una educación de calidad es universal. La agenda 2030 de las Naciones Unidas establece la formación de profesores como una de las metas principales que se deben alcanzar dentro del Objetivo de Desarrollo Sostenible número 4, educación de calidad. El propósito de este trabajo es crear una unidad de calidad en una dependencia de una universidad pública mexicana para impulsar el desarrollo de los procesos de garantía de la calidad de la educación superior, dando paso a la conformación de complejos sistemas que acreditan la calidad de los centros de educativos de nivel superior, evaluando periódicamente sus programas de estudio. Se presenta una descripción del contexto, el análisis DAFO y el plan de acción.
The recognition that the qualification of teachers is the key to ensuring quality education is universal. The 2030 agenda of the United Nations establishes the training of teachers as one of the main goals to be achieved within the Sustainable Development Goal number 4, quality in education. The purpose of this work is to create a quality unit in a dependency of a Mexican public university to promote the development of quality assurance processes in higher education, giving way to the formation of complex systems that accredit the quality of the higher education centers, periodically evaluating their study programs. A description of the context, the SWOT analysis and the action plan are presented.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15995
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2022.n1.v2.2353
Appears in Collections:Revista INFAD 2022 Nº 1, vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2022_1_2_287.pdf348,05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons