Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18117
Title: Comunidad de aprendizaje Iratxo Etxola, escuela para niños y niñas de 3 a 6 años y sus familias
Authors: Otegi Jauregi, Maite
Keywords: Comunidades de aprendizaje;Familia;Relaciones entre iguales;Socialización;Socialization;Learning communities;Family;Relationships between equals;Socialization;Socializing
Issue Date: 2006
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Iratxo Etxola es una escuela creada por iniciativa de las familias para el desarrollo integral de niños y niñas de 3 a 6 años, considerando aspectos físicos, cognitivos, lingüísticos, emocionales, sociales y éticos. La escuela surgió por iniciativa de padres y madres, y las familias nos involucramos plenamente en el proyecto educativo. A lo largo del curso se programan talleres en los que padres y madres compartimos el espacio de la escuela con los niños y niñas. También contamos con talleres pedagógicos vivenciales para personas adultas, en los que las familias, junto con el profesorado, hacemos un seguimiento de los procesos en los que están inmersos nuestros hijos e hijas. La comunidad de aprendizaje nos permite compartir experiencias, conocernos mejor a nosotros mismos, a nosotras mismas, y reflexionar sobre las relaciones que mantenemos dentro y fuera de nuestras familias.
Iratxo Etxola is a school created at the initiative of families for the comprehensive development of boys and girls from 3 to 6 years old, considering physical, cognitive, linguistic, emotional, social and ethical aspects. The school arose at the initiative of fathers and mothers, and the families were fully involved in the educational project. Throughout the course, workshops are scheduled in which parents share the school space with the children. We also have experiential pedagogical workshops for adults, in which families, together with teachers, monitor the processes in which our sons and daughters are immersed. The learning community allows us to share experiences, get to know ourselves better, and reflect on the relationships we maintain inside and outside our families.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18117
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2006 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2006_1_2_25.pdf209,59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons