Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18280
Title: Análisis de la motivación en estudiantes universitarios desde la teoría de la autodeterminación
Authors: Martín-Albo Lucas, José
Núñez Alonso, Juan Luis
Navarro Izquierdo, José Gregorio
Grijalvo Lobera, Fernando
Keywords: Motivación;Autodeterminación;Estudiantes universitarios;Motivation;Self-determination;University students
Issue Date: 2006
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El propósito de este trabajo ha sido analizar las diferencias existentes en motivación académica en género y entre distintas titulaciones. Los participantes fueron 320 estudiantes universitarios distribuidos entre seis titulaciones a los que se les administró la Escala de Motivación Educativa que mide tres tipos de motivación intrínseca, tres tipos de motivación extrínseca y amotivación. Los resultados mostraron un perfil más autodeterminado en las mujeres, así como diferencias en motivación entre las distintas titulaciones en amotivación, regulación externa, regulación identificada, motivación intrínseca al conocimiento y motivación intrínseca a las experiencias estimulantes.
The purpose of this work has been to analyze the existing differences in academic motivation by gender and between different degrees. The participants were 320 university students distributed among six degrees to which the Educational Motivation Scale was administered, which measures three types of intrinsic motivation, three types of extrinsic motivation and amotivation. The results showed a more self-determined profile in women, as well as differences in motivation between the different degrees in amotivation, external regulation, identified regulation, motivation intrinsic to knowledge and motivation intrinsic to stimulating experiences.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18280
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2006 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2006_1_1_511.pdf116,29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons