Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18834
Title: Perspectiva de género en el proceso de socialización
Authors: Lojo Suárez, Mirta S.
Keywords: Violencia de género;Relaciones igualitarias;Estereotipos;Androcentrismo en educación;Microviolencias;Gender violence;Egalitarian relationships;Stereotypes;Androcentrism in education;Microviolence
Issue Date: 2009
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El análisis y atención hacia los múltiples factores de diversidad presentes en la escuela de hoy, ponen nuevamente en el tapete la necesidad de implementar prácticas socializadoras. La atribución de características consideradas propias del género femenino y del masculino condiciona el proyecto de desarrollo integral de las personas y proyectan hacia el futuro un horizonte restrictivo de realización. En estos momentos, que tanto se habla de Ciudadanía y de Cohesión social, es necesario repensar las relaciones entre mujeres y hombres como una necesidad de primer orden, para establecer las bases educativas que puedan prevenir todas las formas de violencia contra las mujeres y promover una socialización libre de prejuicios.
The analysis and attention to the multiple factors of diversity present in today's school once again bring to the fore the need to implement socializing practices. The attribution of characteristics considered typical of the feminine and masculine gender conditions the project of integral development of people and projects a restrictive horizon of achievement into the future. At this time, when there is so much talk about Citizenship and Social Cohesion, it is necessary to rethink the relationships between women and men as a first-order necessity, to establish the educational foundations that can prevent all forms of violence against women and promote a socialization free of prejudices.
URI: http://hdl.handle.net/10662/18834
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2009 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2009_1_2_727.pdf88,22 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons