Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/19008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCastellano Risco, Irene Olga-
dc.date.accessioned2023-12-18T09:38:57Z-
dc.date.available2023-12-18T09:38:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2531-1646-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19008-
dc.description.abstractL2 lexical knowledge has been an issue that has attracted much attention among SLA scholars, with studies examining the impact of different language teaching approaches on vocabulary knowledge. However, little research has been conducted to determine the amount of exposure needed for significant lexical improvement. This paper explores the impact of varying instructed amount of exposure on 112 CLIL primary-school learners’ receptive knowledge of high-frequency vocabulary. Participants were asked to respond to the 1K and 2K of the Updated Vocabulary Levels Tests (Webb et al.). Data were examined looking into differences related to the amount of L2 exposure. Findings suggest a possible effect of instructed amount of exposure on the recognition of high-frequency words, which is discussed concerning its possible implications for the CLIL instructional practice.es_ES
dc.description.abstractEl desarrollo léxico en L2 ha sido objeto de un intenso debate en el ámbito de la enseñanza de segundas lenguas en las últimas décadas, dando lugar a numerosos estudios que han explorado el impacto de distintos enfoques de enseñanza en el conocimiento del vocabulario. Sin embargo, se han realizado escasas investigaciones para determinar la cantidad de exposición necesaria para una mejora léxica significativa. Este artículo explora cómo la variación en la exposición a la lengua extranjera afecta al conocimiento receptivo del vocabulario de alta frecuencia de 112 alumnos AICLE de educación primaria. Los participantes respondieron a los niveles 1K y 2K del Updated Vocabulary Levels Tests (Webb et al.), y los resultados se analizaron teniendo en cuenta el nivel de exposición a la L2. Los resultados señalan un posible efecto de la cantidad de exposición en el reconocimiento de las palabras más frecuentes, que se discutirá en relación con su posible implicación en la práctica AICLE.es_ES
dc.description.sponsorship- Government of Extremadura (HUM022–2021/00547/001), and the Instituto Universitario de Investigación y Prospección Educativa de la Universidad de Extremaduraes_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Valladolides_ES
dc.relation.ispartofhttps://revistas.uva.es/index.php/esreview/article/view/6861es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectExposición instruccional a la lengua extranjeraes_ES
dc.subjectDesarrollo léxicoes_ES
dc.subjectAprendizaje Integral de Contenidos en Lengua Extranjera (AICLE)es_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectInstructed amount of L2 exposurees_ES
dc.subjectReceptive lexical knowledgees_ES
dc.subjectContent and Language Integrated Learning (CLIL)es_ES
dc.subjectPrimary Educationes_ES
dc.titleLexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledgees_ES
dc.title.alternativeConocimiento léxico y exposición a la lengua extranjera: un estudio de estudiantes AICLE en Educación Primariaes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5705.04 Lexicologíaes_ES
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases_ES
dc.subject.unesco58 Pedagogíaes_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationCastellano-Risco, I. “Lexical Knowledge and Amount of L2 Exposure: A Study on CLIL Primary-School Learners’ Receptive Vocabulary Knowledge”. ES Review. Spanish Journal of English Studies, no. 43, Nov. 2022, pp. 133-156, doi:10.24197/ersjes.43.2022.133-156es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesaes_ES
dc.identifier.doi10.24197/ersjes.43.2022.133-156-
dc.identifier.publicationtitleES Review: Spanish Journal of English Studieses_ES
dc.identifier.publicationissue43es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage133es_ES
dc.identifier.publicationlastpage156es_ES
dc.identifier.e-issn2531-1654-
dc.identifier.orcid0000-0002-3932-2002es_ES
Appears in Collections:DFING - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ersjes_43_2022_133-156 .pdf453,75 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons