Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/19065
Title: Treinta años del sistema educativo "Escuela de la comprensión"
Authors: Troitski, Yuri
Povedskaya, Elena van
Keywords: Escuela de comprensión;Poliposicionamiento;Comunicación horizontal;Réplica dialogante;Generación de nuevos sentidos disciplinares;Instrumentos cognitivos;School of understanding;Polypositioning;Horizontal communication;Dialogic reply;Generation of new disciplinary meanings;Cognitive instruments
Issue Date: 2023
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El sistema educativo innovador denominado “Escuela de la Comprensión” funciona con éxito desde hace treinta años y representa un entorno educativo evolutivo que permite a los alumnos de la Escuela generar nuevos sentidos disciplinarios en cada clase, convirtiéndola en un acontecimiento comunicativo. Los educandos no sólo obtienen unos conocimientos sólidos, sino también se convierten en personalidades comunicativas, capaces de mantener una comunicación horizontal, gestionar los flujos y fuentes de la información desde el pensamiento crítico, ponerse en el papel de investigadores y, sobre todo, manejar unos instrumentos cognitivos que podrán ser aplicados durante muchos años en diversas esferas de la vida.
The innovative educational system called “School of Understanding” has been operating successfully for thirty years and represents an evolutionary educational environment that allows the School's students to generate new disciplinary senses in each class, turning it into a communicative event. The learners not only obtain solid knowledge, but also become communicative personalities, capable of maintain horizontal communication, manage the flows and sources of information from critical thinking, put themselves in the role of researchers and, above all, handle cognitive instruments that can be applied for many years in various spheres of life.
Description: Entrevista al Dr. Yuri Troitski, director del grupo de desarrolladores del modelo educativo innovador
URI: http://hdl.handle.net/10662/19065
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2023.n1.v2.2523
Appears in Collections:Revista INFAD 2023 Nº 1, vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2023_1_2_299.pdf80,85 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons