Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/19555
Registro completo de Metadatos
Campo DCValoridioma
dc.contributor.authorFernández Portillo, Antonio-
dc.contributor.authorAlmodóvar González, Manuel-
dc.contributor.authorSánchez Escobedo, María de la Cruz-
dc.contributor.authorCoca Pérez, José Luis-
dc.date.accessioned2024-02-01T09:18:49Z-
dc.date.available2024-02-01T09:18:49Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2444-8834-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19555-
dc.description.abstractThis paper analyses how innovation affects the relationship between the digitalisation of the company and its economic and financial performance, reviewing the cause-effect situation of this relationship. As some scientific literature suggests, the impact of ICT technologies on business performance is not homogenous amongst firms. The answer to this issue is probably to be found in innovation. In order to further develop this statement, this study examines the role of innovation in the relationship between business performance and business digitalisation. This research framework has been built based on the Innovation Theory of Rogers. Companies from all over Spain have been surveyed and the data has been contrasted with Partial Least Squares-Structural Equation modelling (PLS-SEM) and Moderation Analysis. The results show that in effect, innovation acts as a moderator variable in the relationship between business digitalisation and performance. These results allow us to conclude that it is not only important to digitalise the company to improve its performance, but that this digitalisation should also be aligned with a clear innovation strategy that allows for improving the company´s performance. The aim of this study is to contribute with greater knowledge to how the digitalisation of the company affects its economic/financial performance and manifest the role innovation plays in this relationship.es_ES
dc.description.abstractEste artículo analiza cómo afecta la innovación a la relación entre la digitalización de la empresa y su desempeño económico y financiero, revisando la situación causa-efecto de esta relación. Como sugiere cierta literatura científica, el impacto de las tecnologías TIC en el desempeño empresarial no es homogéneo entre las empresas. La respuesta a esta cuestión probablemente se encuentre en la innovación. Para desarrollar aún más esta afirmación, este estudio examina el papel de la innovación en la relación entre el desempeño empresarial y la digitalización empresarial. Este marco de investigación se ha construido con base en la Teoría de la Innovación de Rogers. Se han encuestado empresas de toda España y se han contrastado los datos con modelización de Mínimos Cuadrados Parciales-Ecuaciones Estructurales (PLS-SEM) y Análisis de Moderación. Los resultados muestran que, efectivamente, la innovación actúa como una variable moderadora en la relación entre digitalización empresarial y desempeño. Estos resultados permiten concluir que no sólo es importante digitalizar la empresa para mejorar su desempeño, sino que esta digitalización también debe estar alineada con una estrategia clara de innovación que permita mejorar el desempeño de la empresa. El objetivo de este estudio es contribuir con un mayor conocimiento de cómo afecta la digitalización de la empresa a su desempeño económico/financiero y poner de manifiesto el papel que juega la innovación en esta relación.es_ES
dc.format.extent10 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherElsevieres_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDigital Businesses_ES
dc.subjectNegocios Digitaleses_ES
dc.subjectBusiness performancees_ES
dc.subjectDesempeño empresariales_ES
dc.subjectICTes_ES
dc.subjectTICes_ES
dc.subjectInnovationes_ES
dc.subjectSmartPLSes_ES
dc.subjectPLSes_ES
dc.subjectInnovación-
dc.titleThe role of innovation in the relationship between digitalisation and economic and financial performance.es_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco53 Ciencias Económicases_ES
dc.subject.unesco33 Ciencias Tecnológicases_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationFernández-Portillo, A. & Almodóvar-González, M., Sánchez-Escobedo, M.C., & Coca-Pérez, J.L (2022) The role of innovation in the relationship between digitalisation and economic and financial performance. A company-level research. European Research on Management and Business Economics, 28(3), 100190. https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100190es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidades_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100190es_ES
dc.identifier.doi10.1016/j.iedeen.2021.100190-
dc.identifier.publicationtitleEuropean Research on Management and Business Economicses_ES
dc.identifier.publicationissue3es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage100190-1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage100190-10es_ES
dc.identifier.publicationvolume28es_ES
dc.identifier.orcid0000-0001-9635-8979es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-2891-4993es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-7118-2484es_ES
dc.identifier.orcid0000-0001-6666-4852es_ES
Colección:DEFYC - Artículos

Archivos
Archivo Descripción TamañoFormato 
2444-8834_28_10190.pdf1,12 MBAdobe PDFDescargar


Este elemento está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons