Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 41 a 60 de 309
Año | Título | Autor/a |
2018 | Krause’s influence in school architecture: the case of Spanish pedagogy in the 19th Century | Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-; Gutiérrez Tejeiro, Carolina; Cáceres Muñoz, Jorge; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2022 | The Effects of the COVID-19 Pandemic on Educational Communities: Evidence of Early Childhood Education Students | Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-; Cáceres Muñoz, Jorge; Flores Rodríguez, Cruz María; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2021 | Impact, Dependency and Social Relevance of Pedagogical Press in Extremadura | Martín Sánchez, Miguel Á., 1978-; Cáceres Muñoz, Jorge; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2022 | Percepción del alumnado universitario sobre la discapacidad intelectual: estudio exploratorio descriptivo | Suárez Lantarón, Belén; Díaz Gómez, Ana María; García Perales, Nuria; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2023 | Development and Validation of a Measuring Instrument for the Improvement of University Guidance and Tutoring | Suárez Lantarón, Belén; Castillo-Reche, Irina Sherezade; Ana López Medialdea; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Murcia |
2023 | Prefiguring a democratic state: student activism and the National Education Law in Myanmar | Groves, Tamar; Stapnes, Trude; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Oslo, Noruega |
2020 | Professional Advocacy in Education. The Legacy of the 1960s Students’ Protest and the Forging of a Social-Professional Identity among Teachers (Spain, 1970-1982) | Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2019 | Micro-machismo and discrimination in academia: The violation of the right to equality in university | Montes-López, Estrella; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Salamanca |
2021 | La UNESCO y la Ley General de Educación: La influencia de los organismos internacionales en torno a la modernización educativa en el franquismo | González-Delgado, Mariano; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2023 | The generation that will inherit Syria: education as citizen aid and political opportunity | Selvik, Kjetil; Groves, Tamar; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Norwegian Institute of International Affairs: Oslo, NO, Noruega |
2022 | Distilling the comparative essence of teachers’ centres in England and Spain 1960-1990: past perspectives and current potential for teacher professional development? | Groves, Tamar; Robinson, Wendy; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Lancaster University, Lancaster, UK |
2022 | Cost-Effectiveness of the Comprehensive Interdisciplinary Program-Care in Informal Caregivers of People with Alzheimer’s Disease | Muñoz Bermejo, Laura; González Becerra, María José; Barrios Fernández, Sabina; Postigo Mota, Salvador; Jerez Barroso, María del Rocío; Franco Martínez, Juan Agustín; Suárez Lantarón, Belén; Muñoz Marín, Diego; Martín Bermúdez, Nieves; Ortés Gómez, Raquel; Gómez Ullate-García de León, Martín; Martínez Acevedo, Marta; Rocha Gómez, lara; Espejo Antúnez, Sara; Fraile-Bravo, Mercedes; Solís Galán, María Gloria; Chato González, Ignacio; Domínguez Muñoz, Francisco Javier; Hernández Mocholí, Miguel Ángel; Madruga Vicente, Miguel; Prado Solano, Angelina; Mendoza Muñoz, María; Carlos Vivas, Jorge; Pérez Gómez, Jorge; Pastor Cisneros, Raquel; Fuentes Flores, Paulina; Abad Fernández, María Francisca; De los Ríos-Calonge, Javier; Urbano Mairena, Javier; Guerra Bustamante, Joan; Carmelo Adsuar, José; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal; Universidad de Extremadura. Departamento de Enfermería; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Health, Economy, Motricity and Education (HEME); Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Biomecánica del movimiento humano y de ergonomía (BioErgon); Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Social Impact and Innovation In Health (InHEALTH); Universidad de Extremadura. Grupo de investigación Physical and Health Literacy and Health-Related Quality Of Life (PHYQOL); Universidad de Extremadura. Grupo de inevstigación Promoting a Healthy Society Research Group (PHeSO); Universidad de Extremadura. Grupo de Investigación Actividad Física, Calidad de Vida y Salud (AFYCAV) |
2020 | Una experiencia inclusiva de aprendizaje cooperativo: fomentando habilidades para el empleo en la universidad | Castillo-Reche, Irina Sherezade; Suárez Lantarón, Belén; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Murcia |
2021 | La vivencia del alumnado en tiempos COVID-19: estudio comparado entre las universidades de Extremadura (España) y Nacional de Río Cuarto (Argentina) | Suárez Lantarón, Belén; García Perales, Nuria; Elisondo, Romina Cecilia; Universidad Nacional de Río Cuarto. Argentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2021 | Tutoría académica universitaria apoyada mediante WhatsApp: conocer sus ventajas y salvar sus desventajas | Suárez Lantarón, Belén; Castillo-Reche, Irina Sherezade; López Medialdea, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Murcia |
2024 | University Students´ Emotions in Forced Remote Education. An Exploratory Study in Spain and Argentina | Elisondo, Romina Cecilia; Suárez Lantarón, Belén; García Perales, Nuria; Universidad de Río Cuarto-CONICET, Argentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2023 | Fostering historical learning in elementary education through whole class shared reading activities | Sixte, Raquel de; Lucero Fustes, Manuel; Rosales, Javier; Konitopoulou, Vasilik; Universidad de Salamanca; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2022 | La anáfora directa en la explicaciones históricas. Un análisis comparativo entre el discurso oral y escrito | Lucero Fustes, Manuel; Salguero, Manuel; Lucero Fustes, Manuel; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2019 | La evaluación de la competencia narrativa en la educación básica | Fernández Sánchez, María Jesús; Montanero Fernández, Manuel; Lucero Fustes, Manuel; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
2017 | Towards gender equality in Moroccan universities: Female university teachers from a gender perspective | Llorent Bedmar, Vicente; Llorent Vaquero, Mercedes; Navarro Granados, María; Universidad de Sevilla; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación |
Elementos de la colección (clasificados por Fecha de envío en orden Descendente): 41 a 60 de 309