Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/20550
Títulos: Idade e capacidade na participación cidadá: Unha comparación das previsións nas leis das comunidades autónomas
Otros títulos: Edad y capacidad en la participación ciudadana: una comparación de las previsiones en las leyes de las comunidades autónomas
Age and capacity in citizen participation: a comparison of the provisions in the laws of the autonomous communities
Autores/as: Hernández Díez, Enrique
Palabras clave: Participación cidadá;Comunidades Autónomas;Capacidade cívica;Xuventude;Adolescencia;Infancia;Sociedade civil;Democracia participativa;Participación ciudadana;Capacidad cívica;Juventud;Sociedad civil;Citizen participation;Spanish autonomous communities;Civic capacity;Youth;Adolescence;Childhood;Civil society;Participatory democracy
Fecha de publicación: 2023
Editor/a: Escola Galega de Administración Pública
Resumen: A Constitución española de 1978 e as institucións supranacionais suxiren a impor-tancia da idade no desenvolvemento da democracia participativa. Nas últimas décadas, as comunidades autónomas ditaron leis para desenvolver e fomentar canles concretas de parti-cipación cidadá que complementen a democracia representativa e a democracia directa. Pero estas normas non consideran, en xeral, a integración das canles específicas de participación infantil, xuvenil e estudantil, recollidas noutras leis sectoriais. As presuncións de incapacida-de participativa son máis frecuentes que o recoñecemento da capacidade natural durante as primeiras etapas vitais das persoas físicas. Esta desconexión de sistemas pode debilitar o diálogo cívico interxeracional. As reformas lexislativas en curso en varias comunidades non resolven estas carencias.
La Constitución española de 1978 y las instituciones supranacionales sugieren la importancia de la edad en el desarrollo de la democracia participativa. En las últimas décadas, las comunidades autónomas han dictado leyes para desarrollar y fomentar concretos cauces de participación ciudadana que complementen la democracia representativa y la de-mocracia directa. Pero estas normas no contemplan, en general, la integración de los cauces específicos de participación infantil, juvenil y estudiantil, recogidos en otras leyes sectoriales. Las presunciones de incapacidad participativa son más frecuentes que el reconocimiento de la capacidad natural durante las primeras etapas vitales de las personas físicas. Esta desconexión de sistemas puede debilitar el diálogo cívico intergeneracional. Las reformas legislativas en curso en varias comunidades no resuelven estas carencias.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20550
ISSN: 1887-0287
DOI: 10.36402/ac.v18i1.5103
Colección:DDPUB - Artículos

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