Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/20667
Títulos: CL-oriented approaches to teaching phrasal verbs: a report on EFL classroom-based research
Otros títulos: Enfoques lingüístico-cognitivos para la enseñanza de verbos compuestos: informe de investigación en el aula de inglés como lengua extranjera
Autores/as: Martín Gilete, Marta
Palabras clave: TEFL;Cognitive Linguistics;L2 vocabulary;Material design;Pictorial elucidation;Phrasal verbs;Figurative language;EILE;Lingüística cognitiva;Vocabulario en la L2;Diseño de materiales;Explicación visual;Verbos compuestos;Lenguaje traslaticio
Fecha de publicación: 2022
Editor/a: GKA Ediciones
Resumen: This article presents some ongoing work that is part of a project on classroom-based research into CL-oriented activities for teaching/learning phrasal verbs in English. Framed in a three-month longitudinal study, this investigation reports on the design, implementation, and assessment of CL-oriented activities aiming at fostering awareness of the meaning of the particles IN/OUT and UP/DOWN with intermediate-level Spanish speakers of English (N=81). Results were described concerning two different methods used to measure students’ learning gains: feedback from the classroom and formal assessment. Findings are discussed regarding the mismatch between results reported from the classroom and quantitative results.
URI: http://hdl.handle.net/10662/20667
ISSN: 2695-9623
DOI: 10.37467/revhuman.v11.3911
Colección:DFING - Artículos

Archivos
Archivo Descripción TamañoFormato 
revhuman_v11_3911.pdf905,04 kBAdobe PDFDescargar


Este elemento está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons