Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/2160
Title: Ética profesional: análisis de percepción en los profesionales de la Comunidad Autónoma de Extremadura
Authors: Nieto Pino, Nerea
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Pulido, Margarita
Keywords: Códigos de ética;Ética profesional;Ética organizacional;Ética personal;Valores éticos;Principios;Asociacionismo profesional;Code of ethics;Personal ethics;Organizational ethics;Ethics values;Principles;Professionals associations;Professional ethics;Extremadura
Issue Date: 14-Nov-2014
Abstract: Estudio exploratorio acerca de la percepción y conocimiento en general que poseen los profesionales de la información, que toman decisiones en las diferentes organizaciones donde trabajan, de la Comunidad Autónoma de Extremadura sobre la ética personal, profesional y de la organización. Para ello, se elaboró un cuestionario que contemplaba las diferentes dimensiones de la ética, además de unas variables de tipo general. Por otra parte, se analizan los elementos de un código de ética (principios, valores y deberes éticos), así como la importancia concedida a las asociaciones o colegios profesionales por parte de los encuestados, como entidades responsables de elaborar, tratar y difundir los códigos de ética.
Exploratory study on the information professionals, who are decision maker in organizations where they work, in Extremadura, about their perception of the personal ethics, professional ethics and organizational ethics. So, we developed a questionnaire that include the different dimensions of ethics and others variables. In addition, we analyzed the elements of a ethics code (principles, values and obligation), and the importance of associations for survey respondents, like as organizations responsible to develop, to treat and to spread of the code of ethics.
URI: http://hdl.handle.net/10662/2160
Appears in Collections:Grado en Información y Documentación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFGUEX_2014_Nieto_Pino.pdf1,42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons