Año | Título | Autor/a |
2021 | An exploratory study interrelating emotion, self-efficacy and multiple intelligence of prospective science teachers | Hernández del Barco, Miriam; Cañada Cañada, Florentina; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021-08-04 | Detailed Emotional Profile of Secondary Education Students Toward Learning Physics and Chemistry | Dávila Acedo, María Antonia; Airado Rodríguez, Diego; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2018 | Emotianal responses to innovative science teaching methods: acquiring emotional data in a general science teacher education class | Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Cañada Cañada, Florentina; Dávila Acedo, María Antonia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Emotional performance of a low-cost eco-friendly Project Based Learning methodology for science education: an approach in prospective teachers | Hernández del Barco, Miriam; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Corbacho Cuello, Isaac; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Emotional performance on physics and chemistry learning: the case of Spanish K-9 and K-10 students | Dávila Acedo, María Antonia; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Airado Rodríguez, Diego; Mellado Jiménez, Vicente; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Estudio comparativo de diferentes estrategias de aprendizaje basado en juegos: rendimiento emocional de maestros en formación durante el aprendizaje de las ciencias | Hernández del Barco, Miriam; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | Estudio cualitativo de las motivaciones del alumnado de bachillerato en referencia a la modalidad de estudios. | Corrales Serrano, Mario; Moreno Losada, José; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Zamora Polo, Francisco; Universidad de Sevilla; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2015 | Evolución de las emociones que experimentan los estudiantes del grado de maestro en educación primaria, en didáctica de la materia y la energía | Dávila Acedo, María Antonia; Borrachero Cortés, Ana Belén; Cañada Cañada, Florentina; Martínez Borreguero, María Guadalupe; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | ¿Influyen las emociones en la percepción de la capacidad para aprender contenidos de Física y Química? El caso de alumnos de Educación Secundaria Obligatoria | Dávila Acedo, María Antonia; Cañada Cañada, Florentina; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Is sustainability an exhausted concept? Bridging the gap from environmental awareness to emotional proficiency in science education through integral sustainability | Hernández del Barco, Miriam; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Corbacho Cuello, Isaac; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2018 | The influence of teaching methodologies in the assimilation of density concept in primary teacher trainees | Martínez Borreguero, María Guadalupe; Naranjo Correa, Francisco Luis; Cañada Cañada, Florentina; González Gómez, David; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |