Año | Título | Autor/a |
2021 | An exploratory study interrelating emotion, self-efficacy and multiple intelligence of prospective science teachers | Hernández del Barco, Miriam; Cañada Cañada, Florentina; Corbacho Cuello, Isaac; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2022 | Analysis of prospective early childhood education teachers' proposals of nature field trips: An educational experience to bring nature close during this stage | Bravo Lucas, Elena; Costillo Borrego, Emilio; Bravo Galán, José Luis; Mellado Jiménez, Vicente; Conde Núñez, María Carmen; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2011 | La autorregulación en las clases de ciencias de estudiantes del grado de maestro de educación primaria | Brígido Mero, María; Borrachero Cortés, Ana Belén; Bermejo García, María Luisa; Gómez del Amo, Rosa; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología |
2021 | Dominio afectivo e inteligencias múltiples de maestros en formación de la Universidad de Extremadura | Hernández del Barco, Miriam; Corbacho Cuello, Isaac; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Emotional performance of a low-cost eco-friendly Project Based Learning methodology for science education: an approach in prospective teachers | Hernández del Barco, Miriam; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Corbacho Cuello, Isaac; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2017 | ¿Existen diferencias en las emociones experimentadas por los alumnos de educación secundaria según el curso? | Dávila Acedo, María Antonia; Borrachero Cortés, Ana Belén; Airado Rodríguez, Diego; Universidad Internacional de La Rioja; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2003 | Las ideas alternativas del alumnado de primer ciclo de Enseñanza Secundaria Obligatoria sobre la conservación de la energía, el calor y la temperatura | Bañas Sierra, Carlos; Mellado Jiménez, Vicente; Ruiz Macías, Constantino; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2019 | Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulum | Borrachero Cortés, Ana Belén; Brígido Mero, María; Dávila Acedo, María Antonia; Costillo Borrego, Emilio; Cañada Cañada, Florentina; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología |
2017 | La influencia de las emociones en la elección de carreras universitarias | Borrachero Cortés, Ana Belén; Dávila Acedo, María Antonia; Airado Rodríguez, Diego; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2002 | Los mapas cognitivos en el análisis gráfico de las concepciones del profesorado de Ciencias Experimentales | Mellado Jiménez, Vicente; Peme Aranega, Carmen; Redondo Muñoz, Carmen; Bermejo García, María Luisa; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad Nacional de Córdoba. Argentina |
2010 | La resolución de problemas aritméticos y su tratamiento didáctico en la Educación Primaria | Barrantes López, Manuel; Zapata Esteves, Marcos Augusto; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Piura. Perú |