DFING - Artículos Collection home page

DFING - Artículos

Browse
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 96
Issue DateTitleAuthor(s)
2018Dickens’s Hyperbolic Style Revisited: Verbs That Describe Sounds Made by Animals Used to Report the Words of Male VillainsRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentationRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbsRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Conventional metaphors in English as a lingua franca An analysis of SPEECH metaphors in three academic seminarsAlejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Student-teacher interaction in CLIL and non-CLIL elementary education. A case study of verbal-pedagogical strategies and participation during read alouds in a Natural Science classroomAlejo González, Rafael; Lucero Fustes, Manuel; Schleppegrell, Mary; Sánchez, Ana; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Vocabulary learning strategies: their relation to learning successCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies: The Impact of the Language Teaching ApproachCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020The development of receptive vocabulary in CLIL vs EFL: Is the learning context the main variable?Castellano Risco, Irene Olga; Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2023Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourseCastellano Risco, Irene Olga; Martín Gilete, Marta; Hijazo Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Lecturers' training needs in EMI programmes: Beyond language competencePiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018The importance of selecting appropriate instruments when measuring receptive vocabulary sizeCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Lexical knowledge and amount of L2 exposure: A study on CLIL Primary-school learners’ receptive vocabulary knowledgeCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Lecturers’ training needs in EMI programmes: beyond language competencePiquer Píriz, Ana María; Castellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Receptive vocabulary and learning strategies in Secondary School CLIL and non-CLIL learnersCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico: el caso de alumnos de Educación SecundariaCastellano Risco, Irene Olga; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Perpetuation of sexism through proverbs: The case of Martínez Kleiser's "Refranero General Ideológico Español"Tosina Fernández, Luis Jesús; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Measuring preservice foreign language teachers' attitudes toward inclusive education through a newly developed scaleFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Intercultural and linguistic competences for engineering ESP classes: A didactic framework proposal through problem-based learningFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002El juego verbal del "Sonnet XX" de William Shakespeare y la traducción española de Gustavo FalaqueraSánchez García, Manuel, 1969-; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and SpanishPiquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 21 to 40 of 96