DFING - Artículos Collection home page

DFING - Artículos

Browse
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 96
Issue DateTitleAuthor(s)
2012Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakersAlejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2016Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: Is Lex30 a valid test for low-level school learners?Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022The role of input in the use of metaphor in L2 writingMartín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022CL-oriented approaches to teaching phrasal verbs: A report on EFL classroom-based researchMartín Gilete, Marta; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2017-07Comparative Language Learning Beliefs: Why Aptitude MattersFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2009Sintaxis comparada de las inscripciones bilingües greco-liciasMolina Valero, Carlos; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Actitudes del alumnado universitario ante el lenguaje inclusivo y su debate en los medios de comunicaciónFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Gamification in the English language class: Analysis of pre-service teachers’ perceptionsFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Revisiting the Dickensian echo of the HBO TV series The WireRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Diseño Universal para el Aprendizaje de idiomas en personas con diversidad funcionalFernández Portero, Ignacio; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Acquisition of language and intercultural competences in tourism and hospitality studies through active experimentation in second lifeRico García, María Mercedes; Ferreira da Silva, Paula; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018Qualitative data for examining fixed and incremental concepts of language learning: A search for the stories behind students’ motivationFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2018Attribution Theories in Language Learning Motivation: Success in Vocational English for Hospitality StudentsFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2022"The Unauthorized Shaw: Non-official Translations in the Spanish-Speaking World.Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individualRuano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2019Promoting social inclusion for migrant populations through media, technologies and languagesRico García, María Mercedes; Fielden Burns, Laura Victoria; Sánchez Santamaría, Héctor; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2018-06-02Portfolio use for raising confidence and combatting level differences in english for specific purposes coursesFielden Burns, Laura Victoria; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2020The manage of two kingdoms must : an Analysis of Metaphor in Two CLIL TextbooksAlejo González, Rafael; García-Bermejo, Verónica; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Charles Dickens’s Influence on Benito Pérez Galdós Revisited: a Corpus-Stylistic ApproachRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2021Another turn of the screw on the history of the reaction object constructionRuano San Segundo, Pablo; Bouso Rivas, Tamara; N/A; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 96