Listar "DFING - Artículos" por Clasificación UNESCO 57 Lingüística

Ir a: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
o introduce las primeras letras:  
Mostrando resultados del 1 al 9 de 9
AñoTítuloAutor/a
2018A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentationRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2018An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbsRuano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2022Intercultural and linguistic competences for engineering ESP classes: A didactic framework proposal through problem-based learningFielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2016Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: Is Lex30 a valid test for low-level school learners?Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2002Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and SpanishPiquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2014[Reseña] Statistical Methods in Language and Linguistic ResearchCurado Fuentes, Alejandro Blas; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
1997El texto de "Politics and the English language" y el contexto de "Newspeak". A propósito de una crítica de las ideas lingüísticas de George OrwellLópez Ortega, Ramón; Oncins Martínez, José Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2020The manage of two kingdoms must : an Analysis of Metaphor in Two CLIL TextbooksAlejo González, Rafael; García-Bermejo, Verónica; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa
2012Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: A study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakersAlejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa