Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/2666
Title: | ¿Para qué utilizan las adolescentes las redes sociales? |
Other Titles: | Why teens use social networks? |
Authors: | Regalado Cuenca, Ana Belén Fajardo Caldera, María Isabel Casanueva Carmona, Noelia Bermejo García, María Luisa Vicente Castro, Florencio |
Keywords: | Adolescentes;Redes sociales;Tuenti;Iguales;Adolescents;Social networks;Tuenti;Equal |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidad de Extremadura Asociación INFAD |
Source: | REGALADO CUENCA, A.B. [et al.]. 2012. ¿Para qué utilizan las adolescentes las redes sociales?. Revista INFAD, nº1, vol. 1, pp. 609-628. ISSN 0214-9877 |
Abstract: | Este estudio pretende conocer la motivación que incita a las adolescentes a participar y formar parte de las redes sociales, en concreto de la red “tuenti”, pues constituye la fuente de expresión y evasión actual más frecuentada y conocida por los adolescentes españoles. Se trata, por tanto, de investigar la influencia que ejerce la red social sobre la las adolescentes, intentado comprobar los beneficios de estas redes como el apoyo en sus iguales, o los perjuicios que puede conllevar el uso indiscriminado. This study aims to find the motivation that encourages girls to participate and be part of social networks, specifically network “Tuenti”, which constitutes the source of expression and avoidance busiest current and known by the Spanish adolescents. It is, therefore, to investigate the influence of social networks on the lives of these teenagers, sought to verify whether these networks because adolescents are supported by their peers and whether their indiscriminate use can adversely affect certain aspects of their life. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/2666 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | DPSAN - Artículos Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_1_609.pdf | 1,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License