Search


Current filters:

Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 46 (Search time: 0.281 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)
2011Las emociones como herramienta educativa en los jóvenesFajardo Caldera, María Isabel; Encinas Martín, Isaac; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2011Las emociones de los futuros profesores de Secundaria sobre el aprendizaje y la enseñanza de las CienciasBorrachero Cortés, Ana Belén; Brígido Mero, María; Gómez del Amo, Rosa; Bermejo García, María Luisa; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2018Emotianal responses to innovative science teaching methods: acquiring emotional data in a general science teacher education classSánchez Martín, Jesús, 1980-; Cañada Cañada, Florentina; Dávila Acedo, María Antonia; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Improving the self-regulation in prospective science teachers: the case of the calculus of the period of a simple pendulumBorrachero Cortés, Ana Belén; Brígido Mero, María; Dávila Acedo, María Antonia; Costillo Borrego, Emilio; Cañada Cañada, Florentina; Mellado Jiménez, Vicente; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2019Formando a futuros maestros para abordar los microorganismos mediante actividades prácticas. Papel de las emociones y valoraciones de los estudiantesMarcos Merino, José María; Esteban Gallego, María Rocío; Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Análisis de las relaciones emociones-aprendizaje de maestros en formación inicial con una práctica activa de BiologíaMarcos Merino, José María; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Valor subjetivo y emociones hacia el uso de Química en una práctica activa interdisciplinarMarcos Merino, José María; Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio; Esteban Gallego, María Rocío; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2019Las metáforas y las emociones de futuros profesores de Tecnología de Secundaria sobre el rol del profesor y del estudiante, antes y después de las prácticas de enseñanzaMellado Bermejo, Lucía; Montaña Conchiña, Juan Luis de la; Luengo González, María Rosa; Bermejo García, María Luisa; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología; Universidad Nacional de Educación a Distancia
2019Emotional processing and personality as predictors of obsessive-compulsive symptoms in college studentsCalero Vivas, Daniel; Felipe Castaño, María Elena; León del Barco, Benito; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2018Critical points in the experience of spouse caregivers of patients who have suffered a stroke. A phenomenological interpretive studyLópez Espuela, Fidel; González Gil, Teresa; Amarilla Donoso, Javier; Cordovilla Guardia, Sergio A.; Portilla Cuenca, Juan Carlos; Casado Naranjo, Ignacio; Universidad Autónoma de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Enfermería