Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/2967
Title: Interculturalidad en clase de Francés Lengua Extranjera. Actividades para abrirse al mundo
Other Titles: Interculturality in french class activities to be opened to the world
Interculturality in French class. Activities to be opened to the world
Authors: Ponce González, Remedios
Keywords: Educación;Enfoque intercultural;Francés lengua extranjera;Extremadura;Education;Intercultural approach;French as foreign language
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Source: PONCE GONZÁLEZ, R. 2014. Interculturalidad en clase de Francés Lengua Extranjera. Actividades para abrirse al mundo. "Campo Abierto", 33 (1), pp. 117-136. ISSN 0213-9529
Abstract: El principal objetivo de este artículo es presentar la perspectiva intercultural en la enseñanza del francés como lengua extranjera. El enfoque intercultural permite al estudiante actuar e interactuar con la cultura extranjera, lo cual es fundamental en el aprendizaje de una lengua. En primer lugar, describo la evolución del tratamiento de la cuestión cultural en la enseñanza del francés lengua extranjera hasta la actualidad. A continuación, proporciono una serie de objetivos, contenidos y criterios de evaluación para, finalmente, describir una dinámica específica de clase basada en mi propia experiencia en la enseñanza pública en Extremadura, el tándem internacional. Las conclusiones pueden ser útiles para el desarrollo del curriculum y para el trabajo del profesor en este contexto formativo.
The principal objective of this paper is to present the intercultural approach in the teaching of French as foreign language. Focusing on intercultural approach allows the student to act and interact with the foreign culture, which is a key in language learning. In this paper I describe the evolution of the content “culture” in the teaching of French as foreign language up to now. Then I provide goals, contents and assessments under the intercultural approach and finally I relate a specific class activity, international tandem, based on my own experience in a public school in Extremadura. The forthcoming findings may be used in curriculum and teacher development under this approach.
URI: http://hdl.handle.net/10662/2967
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 33, nº 1 (2014)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2014_33_1_117.pdf1,28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons