Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/350
Title: | La creación de empresas en Extremadura. Un análisis institucional |
Authors: | Díaz Casero, Juan Carlos |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hernández Mogollón, Ricardo María |
Keywords: | Teoría económica neo-institucional;Formación empresarial;Entrepreneurship training;Neo-institucional economic theory |
Issue Date: | 2007 |
metadata.dc.date.submitted: | 25-Oct-2003 |
Publisher: | Universidad de Extremadura. Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Bajo la perspectiva de la Teoría Económica Institucional de Douglass North (1990), se analiza el marco institucional formal e informal de la creación de empresas en Extremadura. En el análisis del marco formal, se ahonda en los instrumentos de apoyo a la creación de empresas, tanto desde el punto de vista de la oferta (instituciones y programas de apoyo) como desde el de la demanda de programas y servicios por parte de los actuales o potenciales empresarios. En el análisis del marco institucional informal, se estudian las actitudes y creencias que tiene la sociedad extremeña hacia la creación de empresas. From Douglass's North (1990) perspective about the Institucional Economic Theory, this tesis analyzes the formal and informal frame in entrepreneurship in Extremadura. In the formal frame the different supports for the entrepreneurship are studied in depth this is done not only from the offert point of view, that¿s, institutions an support programmes, but also from today and future's entrepreneurs demands in programmes and services. The informal frame studies the attitudes an throughts that the society in Extremadura has about the entrepreneurship. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/350 |
ISBN: | 978-84-7723-758-7 |
Appears in Collections: | DEFYC - Tesis doctorales Tesis doctorales |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TDUEX_8477237587.pdf | 4,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License