Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4520
Title: Enseñanza del español y contexto social. La familia como recurso temático para la clase de conversación destinada a estudiantes surcoreanos
Other Titles: Spanish teaching and social environment. The family as a speaking topic for conversation classes in South Korea
Authors: Mendoza Puertas, Jorge Daniel
Universidad de Ulsan. Corea del Sur
Keywords: Español como lengua extranjera
Conversación
Estudiante surcoreano
Recurso temático
Familia
Spanish as a foreign language
Speaking
South Korean student
Topic
Family
Issue Date: 2015
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: El éxito o el fracaso de un recurso temático en la clase de conversación de una lengua extranjera vienen determinados, en buena parte, por el contexto social y educativo del alumnado. En este trabajo, a partir de una aproximación a ciertos aspectos de la realidad social coreana y también al perfil del estudiante universitario, proponemos el tema de los nuevos modelos de familia como un recurso productivo para la clase de conversación en español, y ofrecemos una serie de orientaciones para trabajar con el mismo.
In great part, the success or failure of a thematic resource in a conversation class of a foreign language depends on the social environment and educational context of students. In this paper, after we carry out an approach not only to some aspects of Korean society, but to Korean college student profile, we consider that the topic of new family models is a productive thematic resource for a speaking class of Spanish, and we propose a brief didactic guidance to work with.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4520
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 21, nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_21_85.pdf206,65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons