Learning diaries to Foster learner autonomy in mixed-ability groups

DSpace/Manakin Repository

español português english

Learning diaries to Foster learner autonomy in mixed-ability groups

Show simple item record

dc.contributor.author Canga Alonso, Andrés
dc.date.accessioned 2016-09-19T10:00:29Z
dc.date.available 2016-09-19T10:00:29Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1988-8430
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10662/4641
dc.description.abstract This paper describes the role of learning diaries to promote self-reflection and learner autonomy in EFL with mixed-ability 4th ESO students. It will start with a description of origins and development of e-mail tandem, its relationship with the theories on learner autonomy, and the use of learning diaries as a way to promote students‟ self-reflection to foster learner autonomy. The second part refers to the research carried out with mixed-ability 4th ESO students at a Secondary school in Oviedo (Asturias) focusing on the main characteristics of the students involved in the study, and the tasks developed. es_ES
dc.description.abstract Este artículo describe el uso del diario en el aprendizaje del inglés en alumnos de 4º de ESO de diferente capacidad con objetivo de fomentar la reflexión sobre el propio aprendizaje y la autonomía de los aprendices. Comienza con una descripción del origen y desarrollo del e-mail tándem, su relación con las teorías sobre el desarrollo del aprendizaje autónomo y el uso del diario para favorecer la reflexión y facilitar el desarrollo de la autonomía de los aprendices. La segunda parte se centra en el estudio realizado con alumnos de diferente capacidad de 4º de ESO de un centro concertado de Oviedo (Asturias), aludiendo a las características del alumnado participante y a las tareas realizadas en el aula. es_ES
dc.format.extent 16 p. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf en_US
dc.language.iso eng es_ES
dc.publisher Junta de Extremadura. Consejería de Educación es_ES
dc.rights Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ *
dc.subject Learning diaries es_ES
dc.subject Autonomy and self-reflection es_ES
dc.subject Diarios de aprendizaje es_ES
dc.subject Autonomía y reflexión es_ES
dc.title Learning diaries to Foster learner autonomy in mixed-ability groups es_ES
dc.title.alternative Los diarios de aprendizaje como herramientas para facilitar la autonomía en grupos de diferente capacidad es_ES
dc.type article es_ES
dc.description.version peerReviewed es_ES
europeana.type TEXT en_US
dc.rights.accessRights openAccess es_ES
dc.subject.unesco 5701.11 Enseñanza de Lenguas es_ES
dc.subject.unesco 6104.03 Leyes del Aprendizaje es_ES
europeana.dataProvider Universidad de Extremadura. España es_ES
dc.identifier.bibliographicCitation CANGA ALONSO, A. (2011). Learning diaries to Foster learner autonomy in mixed-ability groups. Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, 11 (1), 47-63. ISSN 1988-8430 es_ES
dc.type.version publishedVersion es_ES
dc.contributor.affiliation Universidad de La Rioja es_ES
dc.identifier.publicationtitle Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación es_ES
dc.identifier.publicationissue 1 es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage 47 es_ES
dc.identifier.publicationlastpage 63 es_ES
dc.identifier.publicationvolume 11 es_ES


Files in this item

Files Size Format View
1988-8430_11_47.pdf 264.1Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales