Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5226
Title: La optimización del desarrollo del niño de 0-3 años en la Escuela infantil
Authors: Viguer Seguí, Paz
Serra Desfilis, Emilia
Keywords: Escuela infantil;Optimización;Ambiente escolar;Preescolar;Desarrollo humano;Educación infantil;Infancia;Nursery School;Optimization;School Environment;Preschool;Human development;Early childhood education;Childhood
Issue Date: 1994
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: Este artículo presenta una investigación en la que se revisa la reforma del sistema educativo español para enmarcar el surgimiento de una nueva etapa educativa: la educación infantil, etapa que comienza desde el nacimiento del niño y que termina a los seis años con la entrada en la escolarización obligatoria. Se presenta el currículum de esta nueva etapa y se elabora un diseño del ambiente optimizador del desarrollo del niño para el primer ciclo de la misma, constando este de dos partes: un diseño por objetivos y un diseño de la organización escolar.
This article presents an investigation that reviews the new form of the spanish educational system, and situate the new educational process:Children Education; which begins from the birth or the child until the age of six, which is the start of compulsory schooling. lt presents the currículum of this new process and make up a design from the development of the child in an otimistic environment, for the first cycle of the stage. The design has tow parts: the design by objectives and the design from the scholars organisation.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5226
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 11 (1994)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_11_97.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons