Psychological impact of distance education technologies in students’ personal development

DSpace/Manakin Repository

español português english

Psychological impact of distance education technologies in students’ personal development

Show full item record

Title: Psychological impact of distance education technologies in students’ personal development
Author: Akther, Uddin Md.
Abstract: La educación superior ha experimentado un desarrollo significativo durante las últimas décadas, especialmente en lo que se refiere a la educación superior a distancia. Este rápido crecimiento se basa en el uso de las modernas tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Hay un buen número de estudios sobre aspectos psicológicos y educativos del desarrollo y uso de las TIC en la educación superior. Además, existen otros estudios sobre aspectos psicológicos y pedagógicos del proceso educativo en la universidad a través del uso de las tecnologías de aprendizaje a distancia. Este artículo se centra en el análisis de la relación entre las tecnologías de educación a distancia y las necesidades del proceso de aprendizaje subjetivo del estudiante. Se ha llevado a cabo una investigación en la que se discuten algunos rasgos de personalidad de los estudiantes sobre los antecedentes de la educación a distancia.Higher education has experienced significant developments for the last few decades, especially distance higher education. This rapid growth is based on the use of modern information and communication technologies (ICTs). There are a good number of studies on psychological and educational aspects of the development and use of ICTs in higher education. Moreover, there are other studies on psychological and pedagogical aspects of the educational process at the university through the use of distance learning technologies. This article is focused on the analysis of relationship between distance education technologies and the necessity of students’ subjective learning process. A research has been conducted, and some personality traits of students are discussed on the background of distance education.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5369
Date: 2013


Files in this item

Files Size Format View
0214-9877_2013_1_2_203.pdf 415.1Kb PDF Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales