Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5999
Title: Problemas, métodos y sentido de la evaluación de la docencia universitaria
Other Titles: Problems, methods an meaning of the evaluation of university teaching
Authors: Blázquez Entonado, Florentino
Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación
Keywords: Métodos
Evaluación
Docencia universitaria
Methods
Evaluation
University Teaching
Issue Date: 1990
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: La evaluación de la enseñanza universitaria continúa presentando problemas y cuestiones pendientes a pesar de la abundante bibliografía que la sustenta. A partir de ella y en razón de la actualidad del tema en España y especialmente en la Universidad de Extremadura se plantean sus limitaciones condiciones y objetivos. El sistema evaluador que se propone parte de valorar la docencia con el fin de establecer una política de desarrollo del profesorado universitario. Entre las diferentes fuentes posibles de obtención de la información se precisa especialmente la evaluación por los estudiantes de la que se muestran varios cuestionarios de universidades españolas y extranjeras.
The evaluation of university teaching continues to present problems and un resolved questions despite the abundant bibliography supporting it. For this reason, and beca use of the current importance of the issue in Spain and especially in the University of Extremadura, its limitations, conditions and objectives are raised. The evaluative system proposed starts from assessing teaching in order to establish a policy for development of university teachers. Among the different sources for obtaining information, evaluation by the students is especially necessary. Various examples of such questionnaires from Spanish and foreign universities are offered.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5999
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 07 (1990)
DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_7_7.pdf782,11 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons