Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6491
Title: Trabajo Fin de Máster
Authors: Dordio Gamero, María Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Soto Vázquez, José
Keywords: Enseñanza Secundaria;Docencia;Secondary Education;Teaching;Unidad didáctica;Didactic unit;Narrativa de posguerra;Postwar narrative
Issue Date: 8-Nov-2017
Abstract: En el siguiente trabajo se describe el periodo de prácticas docentes realizado en un centro educativo de Enseñanza Secundaria Obligatoria en la provincia de Cáceres, concretamente en el IES Profesor Hernández Pacheco. Para ello me centraré en el análisis de la Unidad Didáctica impartida en el curso de 4º de ESO A durante mi estancia en el centro. Este trabajo está estructurado en cuatro bloques: en el primero se incluye información referente al centro (localización, alumnado, profesorado, etc.) y una descripción y análisis de la Unidad Didáctica titulada “La narrativa de Posguerra”, exponiendo las Competencias Clave, los Objetivos, Contenidos, Metodología y Criterios de Evaluación de la asignatura de Lengua Castellana y Literatura, según la legislación vigente que rige la enseñanza de ESO y bachillerato. En el segundo desarrollaré una autoevaluación crítica de las prácticas y del Máster. En el tercer bloque se muestra la bibliografía utilizada para la realización del presente trabajo, y, finalmente, en el último se incluyen los Anexos que permiten ejemplificar o explicar algunos epígrafes del trabajo.
The following project describes the period of teaching practices carried out in a compulsory secondary school in the province of Cáceres, specifically in the IES Profesor Hernández Pacheco. In order to do it, I will focus on the analysis of the Didactic Unit taught in 4th course of ESO whithin my staying in the center. This work is broken into four blocks: the first one includes information about the center (location, students, teachers, and so.) and a description and analysis of the Didactic Unit entitled "The novel of Postwar", exposing basic skills, objectives, content, methodology and evaluation criteria of the subject of Spanish Language and Literature, according to the current legislation that governs the teaching in ESO and "bachiller". In the second one, I will develop a critical self-assessment of the practices and a critical evaluation of the Master. The third block shows the bibliography used for the realization of the current work. And at last but not least, the annexes are included in the end, which allow us to exemplify or to explain some epigraphs of this project.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6491
Appears in Collections:Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFMUEX_2017_Dordio_Gamero.pdf4,02 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons