Search


Current filters:
Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 1-10 of 12 (Search time: 0.321 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)
2022Las invisibilidades sociales en la Didáctica de las Ciencias Sociales. Una interpretación críticaSanhueza Rodríguez, Alexia; Cartes Pinto, Daniela; Maya Riquelme, Alexandro; Universidad Católica de Temuco. Chile; Universidad de Concepción. Chile; Universitat Autònoma de Barcelona
2023Formar-se professor de História no Brasil: desafiar o presente e sonhar o futuroPacievitch, Caroline; Pereira, Nilton Mullet; Seffner, Fernando; Gil, Carmem Zeli de Vargas; Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Brasil
2023Ensino de História após a ascensão da extrema direita no Brasil: venceremos a barbárie?Miranda, Sonia Regina; Júnior, Arnaldo Pinto; Silva, Felipe Dias de Oliveira; Universidade Federal de Juiz de Fora. Brasil; Universidade Estadual de Campinas. Brasil
2017Accediendo al pasado: creencias epistémicas acerca de la Historia en futuros profesores de Ciencias SocialesMiguel Revilla, Diego; Carril Merino, María Teresa; Sánchez Agustí, María; Universidad de Valladolid
2021Aulas imperfeitas: democracia, utopia e investigação no ensino de históriaPacievitch, Caroline; Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Brasil
2019La investigación como recurso didáctico para la formación de docentes en competencias de pensamiento históricoGuerrero Elecalde, Rafael; Chaparro Sainz, Álvaro; Universidad de Córdoba; Universidad de Málaga
2020Enseñanza de historia: análisis documental de tres propuestas públicas en Bogotá (2004-2015)Torres Gámez, Ingrid Lorena; Universidade Federal de Minas Gerais. Brasil
2020Cuando la Postmodernidad es un metarrelato más, ¿en qué educación ciudadana formar al profesorado?Triviño Cabrera, Laura; Chaves Guerrero, Elisa Isabel; Universidad de Málaga
2020Narraciones autobiográficas y pensamiento histórico: una oportunidad para la acción ciudadanaSoto Yonhson, Andrés Felipe; Universidad Alberto Hurtado. Chile
2020Enseñanza de la historia en la escuela: Una aproximación desde el análisis del texto escolarRabuco Hidalgo, Alejandro; Díaz Zúñiga, Francisca; Marolla Gajardo, Jesús; Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Chile; Universidad Autónoma de Barcelona; Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE). Chile