Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6640
Title: Interdisciplinariedad a través del aprendizaje cooperativo para la adquisición de competencias
Other Titles: Interdisciplinarity through cooperative learning for the acquisition of competencies
Authors: López Rey, María José
Corrales Dios, Nuria María
Corchuelo Martínez-Azúa, Beatriz
Blanco Sandía, María Ángeles
Universidad de Extremadura. Departamento de Dirección de Empresas y Sociología
Universidad de Extremadura. Departamento de Economía
Keywords: Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Innovación docente
Aprendizaje cooperativo
Interdisciplinariedad
European Higher Education Area (EHEA)
Teaching innovation
Cooperative learning
Interdisciplinarity
Issue Date: 2015
Abstract: El objetivo de este trabajo es la implementación de metodologías innovadoras en el aula, así como la medición de su eficacia. Realizado por un equipo de docentes del Grado en Administración y Dirección de Empresas persigue un fin específico: la integración de conocimientos multidisciplinares empleando nuevas metodologías didácticas de aprendizaje cooperativo, a fin de capacitar al alumnado en el desarrollo de las competencias del grado. La evaluación de la experiencia se realizó en dos sentidos: la adquisición de conocimientos del alumnado en las materias implicadas y la valoración de la misma a través de un cuestionario de satisfacción. En ambos casos se obtienen resultados satisfactorios que confirman su eficacia.
The objective of this work is the implementation of innovative methodologies in the classroom, as well as the measuring of its effectiveness. Conducted by a team of teachers of the Degree in Business Administration, it is pursued a specific purpose: the integration of multidisciplinary knowledge using new teaching methodologies of cooperative learning, with the purpose of in training the students in the skills development of the Degree. The assessment of the innovative experience was carried out in two ways: the students’ acquisition of knowledge in the subjects involved and its evaluation through a satisfaction survey. In both cases, satisfactory results are obtained confirming their effectiveness.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6640
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 34, nº 1 (2015)
DDEYS - Artículos
DECON - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_34_103.pdf536,26 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons