Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6674
Title: Hypercard: nuevas posibilidades en la aplicación del ordenador en la enseñanza
Other Titles: Hipercard: new possibilities in applying the computer in teaching
Authors: Luengo González, Ricardo
Casas García, Luis M.
Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
Keywords: Hypercard
Ordenador en las aulas
Ordenador y enseñanza
Computer in the classrooms
Computer and teaching
Issue Date: 1992
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: En el presente artículo se sugieren nuevas posibilidades didácticas de aplicación del ordenador en la enseñanza de interés para todo el profesorado, no sólo de Matemática sino de las diversas áreas curriculares. En primer lugar se describe el entorno HYPERCARD y a continuación su lenguaje de programación (Hypertalk). HYPERCARD está basado en hipertexto, permite estructurar la información de una forma más flexible, dinámica e interactiva que como se hacía con los anteriores soportes de almacenamiento y transmisión de la información, pero va mucho más allá que las aplicaciones precedentes que incorporaban Hypertexto, como por ejemplo Guide. Por último, y en el contexto de un modelo de "integración total" del ordenador en la enseñanza, se estudian las posibilidades de HYPERCARD.
In the present article new didactic possibilities of computer application in the teaching of interest for all the teaching staff are suggested, not only of Mathematics but of the different curricular areas. First, the HYPERCARD environment is described and then its programming language (Hypertalk). HYPERCARD is based on hypertext, it allows to structure information in a more flexible, dynamic and interactive way than it was done with the previous media storage and transmission of information, but it goes much further than the previous applications that incorporated Hypertext, such as Example Guide. Finally, and in the context of a model of "total integration" of the computer in teaching, the possibilities of HYPERCARD are studied.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6674
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 09 (1992)
DDCEM - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_9_107.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons