Ventajas de la metafonía y semi-inversión lingüística en niños monolingües aprendientes de EFL

DSpace/Manakin Repository

español português english

Ventajas de la metafonía y semi-inversión lingüística en niños monolingües aprendientes de EFL

Show full item record

Title: Ventajas de la metafonía y semi-inversión lingüística en niños monolingües aprendientes de EFL
Author: Rueda López, Juan Jesús
Abstract: Este estudio piloto de nueve meses de duración presenta un análisis empírico que refleja la evolución de los fonemas oclusivos sordos ingleses /ph/, /th/, /kh/ en dos grupos (control y experimental) de niños monolingües españoles con edades comprendidas entre los 6,3 (6 años y 3 meses) y 7,8. El seguimiento se llevó a cabo para determinar si los niños del grupo experimental producían aspiración en las realizaciones físicas de /ph,th,kh/ en mayor medida que los niños del grupo control. La hipótesis inicial se basaba en la idea de que a lo largo de un curso académico los sujetos del grupo experimental desarrollarían un VOT (Voice Onset Time) superior al grupo control.This nine month duration pilot study presents an empirical analysis that shows the evolution of the voiceless plosive English phonemes /ph/, /th/, /kh/ in two groups (control and experimental) of Spanish monolingual children aged 6.3 (6 years and 3 months) to 7.8 years old. The monitoring aimed to discover whether the experimental group would produce a more natural realization of the English phonemes mentioned above than the control group. The hypothesis predicted that the experimental group would develop a longer VOT than the control group by the end of the academic year.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7033
Date: 2009


Files in this item

Files Size Format View
1988-8430_5_123.pdf 369.9Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales