Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7437
Title: El comentario de textos en secundaria: ejemplo de la estructura del Poema de Fernán González
Authors: Soto Vázquez, José
Keywords: Comentario de textos;Literatura medieval;Didáctica;Comment of texts;Medieval literature;Teaching
Issue Date: 2008
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: El comentario de textos es un arma educativa de primera mano, pues implica la lectura del texto y ayuda a su comprensión. Todas las tendencias didácticas relativas a la literatura lo contemplan como el medio más directo de acercamiento a los autores. Sin embargo, el escaso tiempo que en primero de bachillerato dedica el currículo oficial a la literatura medieval, unido al distanciamiento entre el alumno y los usos lingüísticos de la época, conlleva problemas de interpretación de este tipo de textos. Por ello, nuestro trabajo pretende acercar al alumno la visión de un texto concreto, “Poema de Fernán González”, señalando en él las divisiones internas que lo componen, así como las diferentes versiones que del poema puede consultar en la actualidad.
Text commentary is a first-hand educational weapon, since it involves reading the text and helps understanding it. All the didactic tendencies related to literature contemplate it as the most direct means of approach to authors. However, the short time spent in the first year of the Baccalaureate dedicated by the official curriculum to medieval literature, together with the distance between the student and the linguistic uses of that time, involves problems of interpretation of this type of texts. For this reason, our work aims to bring the student the vision of a specific text, "Poem of Fernán González", pointing out in it the internal divisions that compose it, as well as the different versions of the poem you can consult today.
URI: http://hdl.handle.net/10662/7437
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDCSL - Artículos
Tejuelo Vol. 01 (2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_1_31.pdf319,46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons