Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7599
Title: La perspectiva performativa en las ciencias sociales y en las prácticas alfabetizadoras de educación ambiental, literaria y patrimonial
Other Titles: The performativity in the social sciences concerning literacy practices of literary, environmental and cultural heritage education
Authors: Martos García, Aitana
Martos Núñez, Eloy, 1955-
Keywords: Performatividad;Ciencias sociales;Literacidad;Desautomatización;Patrimonio;Performative perspective;Social sciences;Literacy;Defamiliarization;Heritage
Issue Date: 2016
Publisher: Delirio
Abstract: Las performances son prácticas nómadas de lectura y escritura, vinculadas a los nuevos escenarios urbanos y a las nuevas corrientes culturales. A través de estas creaciones, la comunidad se comunica al margen de los cauces oficiales, de tal modo que las escrituras nómadas de la era posletrada se caracterizarán por usar soportes y espacios alternativos, al servicio de propuestas críticas y de renovación de las formas artísticas, con el doble objetivo de cuestionar ciertos valores del orden social y de desautomatizar la percepción de los ciudadanos (Shklovsky).
The performances are nomadic practices of reading and writing, linked to new urban settings and new cultural currents. Through these creations, the community communicate outside official channels, so that the nomadic scripts of postliterate age characterized by using brackets and alternative spaces, serving critical proposals and renewal of artistic forms, with the dual aim of questioning certain values of social order and producing the defamiliarization effect (Shklovsky).
URI: http://hdl.handle.net/10662/7599
ISSN: 2254-4496
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2254-4496_5_1_10.pdf570,29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons