Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/7694
Title: Un ejemplo de Didáctica de las Ciencias en el siglo XVIII
Authors: Peralta Reglado, José María de
Keywords: Ciencia y Técnica;Farmacia;Botica;Montañana, Pedro;Conocimientos farmacéuticos;Science and Technology;Pharmacy;Drugstore;Pharmaceutical knowledge
Issue Date: 1999
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En el peculiar ambiente de desarrollo en los conocimientos científicos que se vivía en el siglo XVIII, surgió de un modo ejemplar una iniciativa de formación científica desde la perspectiva de las convicciones personales del autor respecto a las nuevas corrientes del saber, en el campo farmacéutico, intentando dar uniformidad a los conocimientos mínimos necesarios para ejercer la profesión en una Botica. Su autor, un experimentado farmacéutico aragonés, Pedro Montañana, Visitador de las Boticas del Reino de Aragón, que dio una auténtica lección de iniciativa docente con la publicación en 1728 de un libro titulado: "Examen de un Practicante Boticario substituto de el Maestro en el Despacho de las Medicinas".
In the peculiar environment of development in the scientific knowledge that was lived in the XVIII century, it appeared an exemplary model, an initiative of scientific education from the perspective of the personal believes of the author with respect to the new tendencies of the knowledge, in the pharmaceutical field, that tried to give an uniformity to the minimum knowledge needed to practice the profession in a Pharmacy. lts author, an Aragonese expert pharmacist, Pedro Montañana, Pharmacies Visitor of the Aragon Kingdom, who gave an authentic lesson of teaching initiative with the publication in 1728 of his book titled: "Examen de un Practicante Boticario substituto de el Maestro en el Despacho de las Medicinas".
URI: http://hdl.handle.net/10662/7694
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 16 (1999)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213_9529_16_112.pdf511,88 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons